lørdag den 8. september 2012

Tørklæde i kærlighedsknuder

En af de første ting jeg ville prøve at hækle var et tørklæde i kærlighedsknuder, men da der var købt ind til det og jeg fik det prøvet, kunne jeg slet ikke få det til ar fungere.
Men nu har jeg så endeligt fået lavet et, og gud hvor var det nemt! Jeg ved ikke lige hvad problemet har været før, men denne gang var der ikke noget.

Det er lavet  med nål nr. 8 og noget godt tykt garn (Molly fra Järbo, forbruget var ca 120 gram).

Jeg syntes selv og jeg fandt (med hjælp fra min søster) en  god størrelse. Men det er jo heldigvis så nemt at man bare kan lave det lige i den størrelse man vil. 


Jeg syntes mønstret er super fint, og trods hullerne virker det også varmt nok at have på. 





Opskriften har jeg fundet hos MarlarMade og Garnstudio har en super god video der kan være til stor hjælp.
Når først man er kommet igang, går det rigtigt stærkt og man kan virkeligt se at der sker fremskridt.

Og så må jeg hellere lige lave en update om Nin-kanin.
Hun bor her stadig og trives vist fint. Vi har dog haft et par kampe, men det ser så også ud til at vi er kommer frem til en gensidig forståelse.
Det er dog sjovt at se forskellen på Carlo og hende. Jeg er jo slet ikke vant til så stille en kanin.
Så det ender nok med at vi beholder hende.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar